Handel zagraniczny Polski po dwóch miesiącach 2014 r.

Według wstępnych danych GUS, po 2 miesiącach 2014 r. eksport towarów wyniósł ok. 25,3 mld euro i był wyższy o 3,5 proc. w porównaniu z poziomem sprzed roku. Import natomiast zwiększył się o 1,8 proc., do poziomu prawie 25,3 mld euro.

OECD podnosi prognozy wzrostu dla Polski, ale radzi zaciskanie pasa

Polska gospodarka ma się w tym roku rozwijać w tempie 3 proc., a w 2015 r. przyspieszy do 3,4 proc. - przewiduje w najnowszych prognozach Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Jej eksperci radzą jednak dalszą konsolidację fiskalną w 2015 r.

Polska ma szansę stać się "mocarstwem innowacyjności"

Handel międzynarodowy rozwija się mimo powolnej poprawy kondycji gospodarek rozwiniętych i osłabienia wzrostu rynków wschodzących. W najbliższych latach wartość wymiany handlowej będzie rosła w średnim tempie 8 proc. rocznie, ponad trzy razy szybciej niż globalna gospodarka.

Polski eksport sięga coraz dalej

Już nie tylko jak najbliżej i tylko tym samym odbiorcom - polski eksport otworzył się na świat. Gdzie teraz wysyłamy swoje towary?

Sektor rolno-spożywczy od lat z dodatnim saldem

Polskie towary rolno-spożywcze od wielu lat zyskują coraz większe znaczenie w handlu zagranicznym. Jest to zasługa zarówno stosowania nowoczesnych technologii przetwórczych i wysokiej jakości surowców, jak i produkowania, według oryginalnych receptur, tradycyjnych wyrobów, które są wysoko cenione na rynku międzynarodowym.

Sawicki: trzeba dywersyfikować eksport polskiej żywności

Obecnie nie ma zagrożeń w kwestii sprzedaży produktów żywnościowych do Rosji, z wyjątkiem wieprzowiny – mówił w Trójce minister rolnictwa Marek Sawicki. Zaznaczył, że stara się o rozszerzenie możliwości eksportu do Afryki, Azji i na rynki arabskie.

Rynek kosmetyków organicznych i naturalnych w Danii

Na duńskim rynku kosmetyków rośnie zapotrzebowanie na produkty naturalne i organiczne. Ich sprzedaż wzrasta w tym samym czasie, kiedy producenci tradycyjnych preparatów albo odnotowują spadek sprzedaży, albo z trudem utrzymują go na niezmienionym od kilku lat poziomie.

Polskie firmy podbijają mniejsze rynki

Producenci szukają nisz eksportowych. Sprzedaż za granicę była w 2011 r. o 19,5 mld euro wyższa niż w 2008 r., przed nadejściem kryzysu. Najszybciej wzrósł eksport do Norwegii, wyraźnie przyspieszył do krajów nadbałtyckich. Azja to bardzo atrakcyjny kierunek rozwoju dla wytwórców mocnych alkoholi.

Czas na eksport

Najwięcej w Polsce mikro firm działa właśnie na Mazowszu. W 2012 r. było ich aż 670 tys. Część z nich stawia na eksport. Wartość mazowieckiego eksportu to ponad 93 mld zł. Nasi przedsiębiorcy eksportują kakao, owoce, wyroby ze zbóż i mąki oraz przetwory z warzyw. Duży potencjał na Mazowszu mają też firmy zajmujące się tzw. nowymi technologiami.

skontaktuj się z nami:

Agencja Marketingu i Promocji Eksportu
AMPE Sp. z o.o.

Konduktorska 20/7
00-775 Warszawa

tel.: 0048 507 240 529
tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl