Katar: potęga na piasku

Katar jak mało które państwo potrafi świadomie i konsekwentnie budować własną markę, wykorzystując do tego szereg instrumentów pozamilitarnych

Współpraca ma strategiczne znaczenie

Jest to stosunkowo małe, pustynne i niezwykle bogate państwo, posiadające ogromne złoża gazu ziemnego – 3. miejsce na świecie pod względem posiadanych zasobów tego surowca – powiedział nam Robert Rostek, były ambasador RP w Katarze.

PROZAP rozszerza działalność na Bliskim Wschodzie

Prozap Sp. z o.o., wielobranżowe biuro projektowe z Grupy Azoty Puławy, otrzymało zamówienie od Ruwais Fertilizer Industries (FERTIL), czołowego producenta nawozów azotowych ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Polacy podbijają Bliski Wschód

Wzrost eksportu do krajów arabskich bije rekordy. Sprzedaż polskich towarów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wzrosła w trzech pierwszych kwartałach 2013 r. o 76 proc., a w Arabii Saudyjskiej o 32 proc.

Sawicki: trzeba dywersyfikować eksport polskiej żywności

Obecnie nie ma zagrożeń w kwestii sprzedaży produktów żywnościowych do Rosji, z wyjątkiem wieprzowiny – mówił w Trójce minister rolnictwa Marek Sawicki. Zaznaczył, że stara się o rozszerzenie możliwości eksportu do Afryki, Azji i na rynki arabskie.

Rynek kosmetyków organicznych i naturalnych w Danii

Na duńskim rynku kosmetyków rośnie zapotrzebowanie na produkty naturalne i organiczne. Ich sprzedaż wzrasta w tym samym czasie, kiedy producenci tradycyjnych preparatów albo odnotowują spadek sprzedaży, albo z trudem utrzymują go na niezmienionym od kilku lat poziomie.

Polskie firmy podbijają mniejsze rynki

Producenci szukają nisz eksportowych. Sprzedaż za granicę była w 2011 r. o 19,5 mld euro wyższa niż w 2008 r., przed nadejściem kryzysu. Najszybciej wzrósł eksport do Norwegii, wyraźnie przyspieszył do krajów nadbałtyckich. Azja to bardzo atrakcyjny kierunek rozwoju dla wytwórców mocnych alkoholi.

Atrakcyjność Kataru

Szacuje się, że Katar na przygotowania związane z organizacją Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2022 (World Cup) wyda blisko 65 mld $. Ogłoszone niedawno plany rozwoju, zakładają, iż jedynie w ciągu najbliższych 10 lat Katar wyda na ten cel około 100 mld $. Środki te zostaną skierowane głównie na rozwój infrastruktury transportowej, w tym na drogi, porty i szyny kolejowe.

INGLOT otworzył swoje drzwi w Libii

Inglot, który jest już obecny w ponad 280 placówkach handlowych na całym świecie, 4 marca br. uruchomił swój pierwszy sklep w Trypolisie w Libii.

skontaktuj się z nami:

Agencja Marketingu i Promocji Eksportu
AMPE Sp. z o.o.

Konduktorska 20/7
00-775 Warszawa

tel.: 0048 507 240 529
tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl