Eksport do Kanady artykułów spożywczych

Prezentujemy Państwu analizę eksportu do Kanady artykułów spożywczych przygotowaną przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Montrealu.

Food brokers w Kanadzie - pośrednicy w handlu żywnością

Prezentujemy Państwu informacje dotyczącą food brokerów na rynku kanadyjskim - materiał przygotowany został przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Montrealu.

Rosja zmniejsza import polskich jabłek. Owoce znad Wisły trafią do Chin i krajów arabskich

Dystrybutorzy owoców planują zmianę kierunku eksportu polskich jabłek. Rosja, do której trafia blisko 2/3 owoców, stopniowo odbudowuje swój rynek produkcyjny. Także niepewna sytuacja polityczna skłania do tego, by stopniowo uniezależnić się od rynku rosyjskiego. Polskie jabłka już w 2015 roku mogą trafić do Azji i krajów arabskich.

Polscy eksporterzy coraz mocniejsi na szwajcarskim rynku

W 2013 r. po raz drugi z rzędu Polska zanotowała nadwyżkę w handlu ze Szwajcarią, co potwierdza konkurencyjność polskich firm. Dzięki powstającym centrom usług biznesowych rośnie również eksport usług do tego alpejskiego kraju.

PEKAES myśli o zagranicznych rynkach. Spółka zapowiada przejęcia w Europie Środkowej

PEKAES zdecydował się podzielić z akcjonariuszami niemal całym zyskiem, jaki wypracował w ubiegłym roku. Jeszcze rok temu logistyczna spółka miała straty, ale dzięki trudnej restrukturyzacji może teraz myśleć o nowych inwestycjach.

Polskie maszyny górnicze zdobywają zagraniczne rynki

Spadające wydobycie i obniżająca się rentowność kopalń na Śląsku są jednymi z głównych przyczyn wzrostu eksportu polskich maszyn górniczych. W 2013 r. Kompania Węglowa zanotowała 1 mld zł straty, a Kopex – spadek sprzedaży maszyn górniczych o połowę.

Redan z siecią dyskontową rusza za granicę

Grupa Kapitałowa Redan opublikowała skonsolidowane wyniki za pierwszy kwartał br. Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku Grupa Redan osiągnęła 103,7 mln zł obrotów, czyli o 6,2% więcej niż rok wcześniej. Uzyskany wynik na sprzedaży był o 2,4 mln zł wyższy w ujęciu r./r.

W. Pawlak: Polska mogłaby stać się reprezentantem regionu w kontaktach z Chinami

W pierwszym kwartale tego roku eksport z Polski do Chin wzrósł o 55 proc. i wyniósł 835 milionów dolarów. Współpraca ma szanse rozwinąć się jeszcze bardziej, jeśli Polsce uda się przejąć rolę reprezentanta całego regionu w kontaktach z Pekinem – uważa Waldemar Pawlak, były wicepremier i minister gospodarki.

skontaktuj się z nami:

Agencja Marketingu i Promocji Eksportu
AMPE Sp. z o.o.

Konduktorska 20/7
00-775 Warszawa

tel.: 0048 507 240 529
tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl