Polskie firmy, niczym Krzysztof Kolumb, odkrywają nowe kraje. Największe hity to Serbia i Bliski Wschód.
Rafako stawia na średniej wielkości samodzielne projekty, które mają uzupełnić ofertę dużych projektów w kraju i za granicą oraz wzmocnić pozycję spółki przed planowaną na drugą połowę roku kolejną emisją akcji. W ubiegły piątek spółka ogłosiła, że zostanie wykonawcą nowej elektrociepłowni dla Grupy Azoty w Kędzierzynie za 375 mln zł. Rafako chce też wzmacniać pozycję na wschodzie Europy i Bałkanach, choć sytuacja polityczna to utrudnia.
Od około miesiąca trwa dekoniunktura na rynku artykułów mlecznych. Ubiegły rok i początek obecnego były jednak dla branży bardzo korzystne. Polska jest w europejskiej czołówce pod względem produkcji mleka i sera, a swoje wyroby eksportuje nie tylko na rynki unijne, lecz także coraz częściej do Azji i Afryki.
Dynamiczny proces sprzedaży, rozwijanie talentów handlowców i trafna ocena szans sprzedażowych – te cechy wyróżniają najlepszych sprzedawców. W Polsce takie rozwiązania stosuje niewielka liczba przedsiębiorstw. Przykładowo formalny coaching obecny jest w mniej niż co piątej firmie. Rodzimym przedsiębiorcom pozostaje więc podpatrywanie najlepszych i wdrażanie najnowszych rozwiązań, które oni stosują.
Firma La Mania Joanny Przetakiewicz osiągnęła sukces nie tylko w Polsce. Ubrania zaprojektowane przez Przetakiewicz stały się na tyle popularne Wielkiej Brytanii, że projektantka otworzyła własne stoisko w luksusowym domu towarowym Harrods. Butik Przetakiewicz szybko staje się rozpoznawalny, a klienci coraz częściej o niego pytają.
Jak poinformował Bank Gospodarki Żywnościowej, dobre warunki pogodowe, wysoka dochodowość produkcji oraz zbliżający się koniec systemu kwotowego przekładają się na silny wzrost skupu mleka w krajach UE-28. W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku dostawy surowca do mleczarni ogółem w Unii były o prawie 5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie przed rokiem, przy czym wśród liczących się producentów najbardziej wzrosły w Wielkiej Brytanii - o ponad 11 proc. w relacji rocznej - oraz w Polsce - o 7 proc. r/r.
Polska powinna mieć przygotowany scenariusz na wypadek załamania się jakiegoś rynku zbytu mięsa. Obecnie najważniejsze dla producentów mięsa jest wznowienie eksportu wieprzowiny na rynki azjatyckie - uważają eksperci.
Obroty handlowe Polski z regionem odnotowują bardzo dynamiczny wzrost, a nasze firmy coraz częściej postrzegają rynki amerykańskie jako potencjalne miejsce do sprzedaży swoich usług i towarów – powiedziała podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk na spotkaniu z ambasadorami krajów Ameryki Łacińskiej, które miało miejsce 15 kwietnia w Warszawie.