15 najgorętszych rynków eksportowych

Polskie firmy, niczym Krzysztof Kolumb, odkrywają nowe kraje. Największe hity to Serbia i Bliski Wschód.

Nowa strategia Rafako: więcej samodzielnych realizacji i ekspansja na Wschód i Bałkany

Rafako stawia na średniej wielkości samodzielne projekty, które mają uzupełnić ofertę dużych projektów w kraju i za granicą oraz wzmocnić pozycję spółki przed planowaną na drugą połowę roku kolejną emisją akcji. W ubiegły piątek spółka ogłosiła, że zostanie wykonawcą nowej elektrociepłowni dla Grupy Azoty w Kędzierzynie za 375 mln zł. Rafako chce też wzmacniać pozycję na wschodzie Europy i Bałkanach, choć sytuacja polityczna to utrudnia.

Od miesiąca niepokój w branży mleczarskiej. Spada liczba zamówień

Od około miesiąca trwa dekoniunktura na rynku artykułów mlecznych. Ubiegły rok i początek obecnego były jednak dla branży bardzo korzystne. Polska jest w europejskiej czołówce pod względem produkcji mleka i sera, a swoje wyroby eksportuje nie tylko na rynki unijne, lecz także coraz częściej do Azji i Afryki.

Polskie firmy nie nadążają za nowymi światowymi trendami w sprzedaży

Dynamiczny proces sprzedaży, rozwijanie talentów handlowców i trafna ocena szans sprzedażowych – te cechy wyróżniają najlepszych sprzedawców. W Polsce takie rozwiązania stosuje niewielka liczba przedsiębiorstw. Przykładowo formalny coaching obecny jest w mniej niż co piątej firmie. Rodzimym przedsiębiorcom pozostaje więc podpatrywanie najlepszych i wdrażanie najnowszych rozwiązań, które oni stosują.

La Mania coraz bardziej rozpoznawalna w Wielkiej Brytanii

Firma La Mania Joanny Przetakiewicz osiągnęła sukces nie tylko w Polsce. Ubrania zaprojektowane przez Przetakiewicz stały się na tyle popularne Wielkiej Brytanii, że projektantka otworzyła własne stoisko w luksusowym domu towarowym Harrods. Butik Przetakiewicz szybko staje się rozpoznawalny, a klienci coraz częściej o niego pytają.

Większa produkcja mleka w UE, większy eksport

Jak poinformował Bank Gospodarki Żywnościowej, dobre warunki pogodowe, wysoka dochodowość produkcji oraz zbliżający się koniec systemu kwotowego przekładają się na silny wzrost skupu mleka w krajach UE-28. W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku dostawy surowca do mleczarni ogółem w Unii były o prawie 5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie przed rokiem, przy czym wśród liczących się producentów najbardziej wzrosły w Wielkiej Brytanii - o ponad 11 proc. w relacji rocznej - oraz w Polsce - o 7 proc. r/r.

Eksperci: kluczowe dla eksportu wieprzowiny są rynki azjatyckie

Polska powinna mieć przygotowany scenariusz na wypadek załamania się jakiegoś rynku zbytu mięsa. Obecnie najważniejsze dla producentów mięsa jest wznowienie eksportu wieprzowiny na rynki azjatyckie - uważają eksperci.

Ameryka Łacińska obszarem nowych możliwości dla polskiej gospodarki

Obroty handlowe Polski z regionem odnotowują bardzo dynamiczny wzrost, a nasze firmy coraz częściej postrzegają rynki amerykańskie jako potencjalne miejsce do sprzedaży swoich usług i towarów – powiedziała podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk na spotkaniu z ambasadorami krajów Ameryki Łacińskiej, które miało miejsce 15 kwietnia w Warszawie.

skontaktuj się z nami:

Agencja Marketingu i Promocji Eksportu
AMPE Sp. z o.o.

Konduktorska 20/7
00-775 Warszawa

tel.: 0048 507 240 529
tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl