Rośnie sprzedaż polskiego drobiu na rynki w Afryce i Azji. Załamał się jednak eksport do Europy Wschodniej

Polska jest potęgą pod względem produkcji i eksportu mięsa drobiowego. W latach 2000–2012 sprzedaż na rynki zagraniczne wzrosła szesnastokrotnie. Pozytywne tendencje widać także od początku bieżącego roku, ponieważ mięso z polskich kurcząt i indyków coraz częściej gości na stołach w Afryce i Azji. Silny wzrost konsumpcji drobiu widać także w kraju – głównie z powodu rosnącej roli zdrowej żywności.

Smok przyciąga świat: Chińska (Szanghajska) Pilotażowa Strefa Wolnego Handlu i szanse polskiego biznesu

Utworzenie w ubiegłym roku Chińskiej (Szanghajskiej) Pilotażowej Strefy Wolnego Handlu (China [Shanghai] Pilot Free Trade Zone – CSP FTZ) jest uznawane za jeden z głównych elementów reform rynkowych wprowadzanych przez nowe chińskie władze. W Strefie zostaną przetestowane rozwiązania mające w większym stopniu otworzyć chińską gospodarkę na świat oraz przyczynić się do zmiany proeksportowego modelu ekonomicznego kraju i przestawienia na konsumpcję wewnętrzną.

Perspektywy rozwoju współpracy handlowej z Iranem w warunkach sankcji

Iran, pomimo obowiązujących wciąż licznych sankcji oraz utrudnień, może być atrakcyjnym partnerem handlowych dla polskich producentów wielu wyrobów. Zapraszamy do zapoznania się z ciekawym raportem przygotowanym pod redakcją Pani dr Patrycji Sasnal.

Polska dołącza do wyścigu o chińskie inwestycje. Chce przyciągać z Państwa Środka nowe technologie

Chińczycy spośród europejskich krajów najwięcej inwestują w Niemczech i we Francji. Polska ma także ambicje, aby znaleźć się w kręgu zainteresowania chińskich inwestorów. – Chcemy, by chińskie firmy zaangażowały się w reindustrializację Polski – mówi Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Szczególnie zależy nam na ściąganiu do kraju nowych technologii. Drugim celem Polski jest zwiększanie eksportu do Państwa Środka.

D35 ruszyło na podbój Azji

Spółka D35, świadcząca zintegrowane usługi pre i post produkcyjne, podpisała właśnie pierwsze kontakty na rynku azjatyckim - efekt rozpoczętej z końcem 2013 roku ekspansji zagranicznej.

Eksperci: kluczowe dla eksportu wieprzowiny są rynki azjatyckie

Polska powinna mieć przygotowany scenariusz na wypadek załamania się jakiegoś rynku zbytu mięsa. Obecnie najważniejsze dla producentów mięsa jest wznowienie eksportu wieprzowiny na rynki azjatyckie - uważają eksperci.

W. Pawlak: Polska mogłaby stać się reprezentantem regionu w kontaktach z Chinami

W pierwszym kwartale tego roku eksport z Polski do Chin wzrósł o 55 proc. i wyniósł 835 milionów dolarów. Współpraca ma szanse rozwinąć się jeszcze bardziej, jeśli Polsce uda się przejąć rolę reprezentanta całego regionu w kontaktach z Pekinem – uważa Waldemar Pawlak, były wicepremier i minister gospodarki.

Sułtan Brunei odebrał cztery mieleckie Black Hawki

3 grudnia br. podczas targów zbrojeniowych Bridex w stolicy Brunei odbyło się oficjalne przekazanie pierwszych czterech śmigłowców S-70i BLACK HAWK wyprodukowanych przez Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu w ramach kontraktu Sikorsky Aircraft z Ministerstwem Obrony Brunei.

skontaktuj się z nami:

Agencja Marketingu i Promocji Eksportu
AMPE Sp. z o.o.

Konduktorska 20/7
00-775 Warszawa

tel.: 0048 507 240 529
tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl