Biznes w krajach arabskich. Kształtowanie relacji handlowych oraz techniki skutecznych negocjacji

Opis
rozpoczęcie: godz. 10.00 miejsce szkolenia: Centrum Konferencyjne, Warszawa - Centrum |
SUKCES oraz powodzenie działań handlowych w świecie arabskim, w dużym stopniu zależy od właściwego zrozumienia arabskiego sposobu prowadzenia biznesu, komunikowania się i stylu negocjowania, na który istotny wpływ wywierają elementy kultury, religii i zwyczajów tego regionu. Szanowni Państwo! Taki podział oraz bardzo ciekawa i innowacyjna metoda prowadzenia zajęć z aktywnym uczestnictwem samych szkolonych (stosowana przez trenerów w międzynarodowych szkołach biznesu na całym świecie), daje możliwość przyswojenia tak obszernej wiedzy w łatwy sposób i w krótkim czasie. - ćwiczeń praktycznych - treningów umiejętności - dyskusji Trenerzy wykorzystują liczne multimedialne materiały dydaktyczne (filmy i nagrania) oraz drukowane w postaci testów i quizów kulturowych. |
Dodatkowe informacje: tel. kom.: +608 674 198 e-mail: ampe@ampe.pl |
Prelegenci
Trenerami niniejszych warsztatów szkoleniowych są praktycy, od wielu lat zajmujący się współpracą handlową z przedsiębiorcami arabskimi. Szczegółowe informacje o prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie przesyłanej drogą mailową lub faksową. Celem otrzymania oferty prosimy skontaktować się z naszym biurem pod numerem +48 608 674 198 lub mailowo: ampe@ampe.pl |
Program
Dzień pierwszy |
10.00 - 14.00 Blok I - ŚWIAT ARABSKI - W CZTERECH ODSŁONACH |
A. Geografia i statystyka |
- Kraje arabskie w liczbach - Zasięg, podział i wielkość świata arabskiego - Czy każdy Arab musi być muzułmaninem? - Po czym można rozpoznać czy nasz rozmówca jest muzułmaninem czy chrześcijaninem? |
B. Polityka |
- Polityka i systemy polityczne świata arabskiego - Konflikt bliskowschodni a biznes - Rola państwa oraz władz lokalnych i ich wpływy na biznes - Sektor państwowy i jego funkcjonowanie - Zamówienia rządowe i przetargi - Korupcja - Litera prawa a rzeczywistość |
C. Gospodarka |
- Obecna sytuacja gospodarcza w dobie światowego kryzysu finansowego - Mapa dawnych wpływów kolonialnych - Potencjał gospodarczy krajów arabskich - Potrzeby krajów arabskich oraz możliwości dla polskiego biznesu - Rynek zbytu (znaczenie dla eksporterów i importerów) - Trendy gospodarcze i obszary dynamicznego rozwoju - Arabski Wolny Rynek i faktyczne korzyści dla polskich przedsiębiorców |
12.00 - 12.15 przerwa kawowa |
D. Kultura, religia i obyczaje |
Podstawowe wartości arabskie |
- Islam i jego wpływ na życie codzienne i kontakty handlowe - Koran i jego wpływ na kontakty handlowe - Zakazy w islamie - Islam wobec chrześcijaństwa - Stosunek muzułmanów do chrześcijan - Chrześcijaństwo w świecie arabskim - Islam i terroryzm - Znaczenie rodziny oraz wieku w krajach arabskich - Kobieta i pozycja kobiety w świecie arabskim |
Normy i stereotypy zachowań w świecie arabskim |
- Pojecie czasu i punktualność - Piątek i ustawowo wolne dni - Ramadan i inne ważne święta |
Zwyczaje i obyczaje w świecie arabskim |
- Powitanie - Przyjaźń - Upominki, punktualność, gościnność - Spotkanie, kolacja biznesowa - Podtrzymywanie relacji |
Przywiązanie do tradycji arabskiej |
Zmiany w świecie arabskim oraz ich efekty |
- Istotne zmiany w kulturze arabskiej - Podejście Arabów do wzorów zachodnich i zachodniego sposobu myślenia - Zachodnie stereotypy i ich wpływ na działania handlowe a rzeczywistość - Pozycja kobiety w biznesie (kobieta z Zachodu, Arabka) |
Przydatne zwroty w języku arabskim |
13.15 - 14.00 lunch |
14.00 - 17.00 Blok II - KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA CZYLI SKUTECZNE KSZTAŁTOWANIE RELACJI BIZNESOWYCH I OSOBISTYCH Z PARTNERAMI ARABSKIMI |
Kategorie rozmówców |
Portret i charakterystyka potencjalnych rozmówców w krajach arabskich Schemat i zasady procesu komunikacyjnego ogólnie przyjęte przez arabskich kontrahentów a polskie wyobrażenia Nawyki komunikacyjne arabskich rozmówców |
Komunikowanie się w procesie negocjacji |
Różnice w zachowaniu: Polacy vs. Arabowie 10 "żelaznych" zasad niewerbalnego komunikowania się w procesie negocjacji Mowa ciała, kodowanie i dekodowanie przekazów podczas rozmów handlowych z partnerami arabskimi Najczęstsze błędy i przeszkody w komunikacji z partnerem arabskim Trening umiejętności komunikacyjnych |
Osobisty styl prowadzenia rozmów z partnerami arabskimi |
Trening umiejętności I: Prawidłowe rozpoczęcie rozmowy Trening umiejętności II: Odpowiednie przeprowadzenie autoprezentacji, prezentacji firmy i oferty Trening umiejętności III: Sztuka aktywnego słuchania i pozyskiwania informacji, skuteczny feedback, czyli udzielanie informacji zwrotnych i wyrażanie własnej opinii Trening umiejętności IV: Precyzja przekazu i potwierdzanie zrozumienia w kontaktach handlowych z partnerami arabskimi |
Komunikacja handlowa w krajach arabskich a emocje: omówienie, analiza przypadków, ćwiczenia |
Pokonywanie problemów i zachowanie w trudnych sytuacjach - metody zmiękczania partnera arabskiego Asertywne zachowania podczas rozmów handlowych: odmawianie, wyrażanie uczuć i krytyki, reagowanie na krytykę Kilka standardowych zagrywek i pułapek psychologicznych stosowanych przez arabskich rozmówców Zasady prawidłowych relacji interpersonalnych w kontakcie z klientem arabskim |
Dzień drugi |
09.00 - 14.00 Blok III - NEGOCJACJE HANDLOWE Z PARTNERAMI ARABSKIMI |
Podstawy skutecznego negocjowania ofert i kontraktów handlowych z partnerem krajowym i zagranicznym |
Wstęp - test wprowadzający Podstawowe modele i zasady efektywnych negocjacji Czym są negocjacje dla arabskiego przedsiębiorcy? Budowa odpowiednich relacje między negocjującymi stronami Rola obiektywnych kryteriów Rola otoczenia Czas i zarządzanie czasem w trakcie rozmów Ćwiczenia |
Fazy procesu negocjacji |
Przygotowanie: zdefiniowanie przedmiotu, określenie celów i obszaru negocjacji, analiza drugiej strony negocjacji, wybór strategii negocjacji Faza wstępna - otwarcie negocjacji Faza środkowa Faza końcowa Trening umiejętności: sterowanie procesem negocjacji z partnerami arabskimi |
Zasady negocjacji z partnerami arabskimi |
Mentalność arabskiego przedsiębiorcy / handlowca Czego unikać w trakcie rozmów handlowych? Styl i język negocjacji Odczytywanie zachowania partnera podczas przedstawiania oferty Sposoby osiągania porozumienia Studia przypadku |
11.15 - 11.30 przerwa kawowa |
Taktyki partnera arabskiego |
Typowe błędy przy zawieraniu kontraktu Niekonwencjonalne sposoby negocjowania oferty handlowej z partnerami arabskimi |
Omówienie wybranych metod negocjowania i zawierania kontraktów z kontrahentami arabskimi na przykładzie oferty produktowej i usługowej - case study |
Siła jako integralna część negocjacji |
Inicjatywa i kierowanie rozmową podczas negocjacji Użyteczne techniki werbalne Trening umiejętności: ćwiczenia podsumowujące zajęcia |
13.30 - 14.15 lunch |
14.15 - 16.00 Blok IV - PRZYDATNE INFORMACJE |
Wyjazd do krajów arabskich |
Orientacyjne koszty Wizy Gdzie zamieszkać? Jak się poruszać? Jak dotrzeć na miejsce spotkania? Przygotowanie wizyty handlowej oraz programu pobytu |
Pozyskiwanie partnerów handlowych |
Targi i wystawy Internet Sieć kontaktów partnerskich Kontakt osobisty i jego znaczenie w biznesie z kontrahentem arabskim Sprawdzanie wiarygodności partnera handlowego |
Źródła informacji o krajach arabskich |
Inne praktyczne informacji |
Warunki uczestnictwa
Koszty udziału w seminarium szkoleniowym |
CENA PROMOCYJNA ! Przy zgłoszeniu i dokonaniu opłaty w terminie:
|
1.550 zł netto (1.906,50 zł z VAT) - dla pierwszej osoby z firmy |
1.350 zł netto (1.660,50 zł z VAT) - dla kolejnych osób z firmy |
CENA bez PROMOCJI! Przy zgłoszeniu i dokonaniu opłaty w terminie:
|
1.850 zł netto (1.906,50 zł z VAT) - dla pierwszej osoby z firmy |
1.650 zł netto (2.029,50 zł z VAT) - dla kolejnych osób z firmy |
Cena obejmuje: udział w seminarium szkoleniowym, materiały szkoleniowe, lunch, 2 przerwy kawowe oraz certyfikat. |
Warunki udziału w seminarium szkoleniowym |
(1) Warunkiem uczestnictwa w seminarium szkoleniowym jest dokonanie rejestracji oraz określonej opłaty:
|
(2) Rejestracji można dokonać emailem lub przez formularz zgłoszeniowy. Procedura rejestracji dostępna jest pod niniejszym linkiem REJESTRACJA. |
(3) Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu pocztą elektroniczną potwierdzenie udziału oraz fakturę pro forma. |
(4) Wpłatę za seminarium szkoleniowe należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury pro forma. |
(5) Rezygnacje z uczestnictwa należy przesłać na adres email: ampe@ampe.pl. Otrzymanie rezygnacji z uczestnictwa zostanie Państwu potwierdzona zwrotnie. W przypadku wycofania zgłoszenia na 14 dni roboczych przed terminem szkolenia firma/osoba dokonująca rezerwacji zostanie obciążona kosztem w wysokości 20% wartości zamówienia. W przypadku wycofania zgłoszenia na 7 dni roboczych przed terminem szkolenia firma/osoba dokonująca rezerwacji zostanie obciążona kosztem w wysokości 100% wartości zamówienia. |
(6) Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania nieznacznych zmian w programie szkolenia. |
(7) W przypadku nie odbycia się szkolenia z winy organizatora – cała kwota wpłacona na konto organizatora zostanie zwrócona w ciągu 7 dni od daty odwołania. |
(7) Cena ta nie zawiera kosztów noclegu i parkingu. |
(8) Seminarium szkoleniowe odbędzie się w sali szkoleniowej (Hotel lub Centrum Konferencyjne) w centrum miasta. Dokładną nazwę miejsca oraz adres uczestnik seminarium otrzyma wraz z informacjami organizacyjnymi drogą emailową na 7 dni przed terminem spotkania. |