USA wracają na należne im miejsce w polskim handlu zagranicznym. Wkrótce mogą przebić się do czołowej dziesiątki głównych odbiorców naszego eksportu.
Polscy przedsiębiorcy handlujący ze Stanami Zjednoczonymi mają za sobą znakomity rok, ocenia gazeta. Eksport naszych towarów na amerykański rynek wyniósł w 2013 r. rekordowe 4,3 mld dolarów. Oznacza to, że sprzedaż produktów "made in Poland" w USA podskoczyła w porównaniu z 2012 r. prawie o jedną piątą.
Nadal jednak polski eksport do USA jest wartościowo niższy o prawie pół miliarda dolarów od eksportu do Słowacji, zajmującej dziesiąte miejsce na liście krajów, do których wysyłamy najwięcej towarów.
Rynek kluczowy dla Polski to nadal Niemcy, do których eksport jest wart ponad 47 mld USD. To suma niemal czterokrotnie wyższa niż wartość naszego eksportu do zajmującej drugie miejsce Wielkiej Brytanii i okupujących trzecie miejsce na podium Czech.
źródło: Newsweek Polska (link)