„ARABSKI INWESTOR”
Praktyczne uwarunkowania pozyskania kapitału arabskiego przez polskich przedsiębiorców

Warszawa

20 czerwiec 2018

Warszawa

11 wrzesień 2018

Program

Inwestycje arabskie na świecie i w Europie
  • Potencjał gospodarczy i finansowy krajów arabskich
  • Tradycyjne i nowe kierunki inwestycji państw-eksporterów surowców energetycznych
  • Charakterystyka inwestycji arabskich w Europie
  • Polska na mapie arabskich inwestycji - atuty i słabości
Charakterystyka inwestorów arabskich
  • Publiczne (państwowe) agencje i fundusze inwestycyjne
  • Fundusze i inwestorzy prywatni
  • Pojęcie inwestycji pasywnych
  • Obowiązujące procedury formalno-prawne procesu decyzyjnego poprzedzającego zaangażowanie finansowe
  • Znaczenie współpracy inwestycyjnej w ramach joint-ventures
  • Możliwości wspólnych inwestycji na obszarze partnera i na rynkach trzecich
  • Systemy wsparcia inwestorów Rady Współpracy Zatoki (GCC) ze strony ich agencji państwowych
Zrozumieć arabskiego inwestora
  • Prezentacja charakterystyki inwestorów arabskich zainteresowanych rynkiem polskim na podstawie dotychczasowych doświadczeń
  • Priorytety i oczekiwania oraz mentalność i przyzwyczajenia poważnych inwestorów
  • Pozycja zagranicznych menedżerów i konsultantów w arabskich strukturach inwestorskich
  • Charakterystyka uwarunkowań niezbędnych do zainteresowania inwestora projektem
  • System weryfikacji projektów inwestycyjnych i podejmowania decyzji. Doradztwo i audyt
  • Czynniki subiektywne mające wpływ na decyzje o podjęciu inwestycji
  • Parametry oceny wiarygodności inwestora arabskiego
  • Znaczenie bezpośredniego negocjowania inicjatyw inwestycyjnych
Uwarunkowania kulturowe oraz ich wpływ na bieżące kontakty oficjalne i robocze z partnerami z obszaru arabskiego
  • Tradycyjne wartości i zachowania
  • Rola islamu w praktycznych kontaktach i negocjacjach biznesowych
  • Społeczności chrześcijańskie i nie-arabskie w krajach MENA
  • Pozycja kobiet w świecie islamu i stosunek muzułmanów do cudzoziemek
  • Sposoby unikania możliwych zagrożeń w kontaktach, w tym w sferze bezpieczeństwa
  • Delikatne tematy i sfery
  • Zmiany zachodzące w kulturze arabskiej i postrzeganiu świata zewnętrznego
Sprawy praktyczne do wzięcia pod uwagę w ramach przygotowań do kontaktu w Polsce i za granicą:
  • stereotypy, odrębności w zachowaniach negocjacyjnych, w tym z udziałem kobiet,
  • kurtuazja, etykieta i protokół, w tym w kontaktach z przedstawicielami rodzin panujących,
  • ocena wiarygodności
  • wymiana korespondencji
  • więzi osobiste
  • dokumentowanie i podtrzymywanie kontaktów
  • respektowanie ustaleń
  • pojęcie czasu
  • mimika i język ciała
  • zaproszenia
  • wzajemne wizyty
  • planowanie poczęstunku i menu
  • upominki
  • święta religijne
Praktyczne aspekty tworzenia oferty inwestycyjnej docierania z nią do potencjalnego partnera
  • Zasady konstruowania i prezentowania projektów inwestycyjnych
  • Elementy decydujące o powodzeniu oferty inwestycyjnej
  • Ocena reakcji partnera na składane propozycje
  • Dokumentowanie i interpretacja dokonanych ustaleń
  • Procedury prawne tworzenia spółek w kraju partnera
Inne praktyczne informacje, w tym uwzględniające indywidualne zainteresowania zlecającego szkolenie
W trakcie zajęć przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch.

kontakt:

tel.: 0048 507 240 529

tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl

nasze serwisy:

newsletter:

aby otrzymywać newsletter AMPE prosimy wpisać:

Subject:
adres e-mail: *
nazwę firmy:
Anti-spam: * 1 + 1 =