Obecnie nie ma zagrożeń w kwestii sprzedaży produktów żywnościowych do Rosji, z wyjątkiem wieprzowiny – mówił w Trójce minister rolnictwa Marek Sawicki. Zaznaczył, że stara się o rozszerzenie możliwości eksportu do Afryki, Azji i na rynki arabskie.

Czechy, Rosja, Ukraina i Słowacja - tam eksportujemy najwięcej, bo ponad 17 procent wszystkich towarów. Ale po 2016 roku to w Indiach, Malezji, Emiratach Arabskich i Egipcie będą poszukiwać polskich produktów.

Polski eksport na rynki rozwijające się ma urosnąć o blisko 20 proc. zarówno w tym, jak i przyszłym roku – wynika z prognoz KUKE. Największy potencjał mają rynki w Afryce i Azji Południowej, natomiast wśród branż – przemysł maszynowy i spożywczy. Eksperci spodziewają się, że zwiększenie eksportu przyczyni się do tego, że polskie firmy śmielej ruszą z bezpośrednimi inwestycjami zagranicznymi, których wartość na razie spada.

Spadające wydobycie i obniżająca się rentowność kopalń na Śląsku są jednymi z głównych przyczyn wzrostu eksportu polskich maszyn górniczych. W 2013 r. Kompania Węglowa zanotowała 1 mld zł straty, a Kopex – spadek sprzedaży maszyn górniczych o połowę.

Producenci szukają nisz eksportowych. Sprzedaż za granicę była w 2011 r. o 19,5 mld euro wyższa niż w 2008 r., przed nadejściem kryzysu. Najszybciej wzrósł eksport do Norwegii, wyraźnie przyspieszył do krajów nadbałtyckich. Azja to bardzo atrakcyjny kierunek rozwoju dla wytwórców mocnych alkoholi.

Dynamiczny proces sprzedaży, rozwijanie talentów handlowców i trafna ocena szans sprzedażowych – te cechy wyróżniają najlepszych sprzedawców. W Polsce takie rozwiązania stosuje niewielka liczba przedsiębiorstw. Przykładowo formalny coaching obecny jest w mniej niż co piątej firmie. Rodzimym przedsiębiorcom pozostaje więc podpatrywanie najlepszych i wdrażanie najnowszych rozwiązań, które oni stosują.

Grupa Kapitałowa Redan opublikowała skonsolidowane wyniki za pierwszy kwartał br. Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku Grupa Redan osiągnęła 103,7 mln zł obrotów, czyli o 6,2% więcej niż rok wcześniej. Uzyskany wynik na sprzedaży był o 2,4 mln zł wyższy w ujęciu r./r.

Już nie tylko jak najbliżej i tylko tym samym odbiorcom - polski eksport otworzył się na świat. Gdzie teraz wysyłamy swoje towary?

kontakt:

tel.: 0048 507 240 529

tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl

nasze serwisy:

newsletter:

aby otrzymywać newsletter AMPE prosimy wpisać:

Subject:
adres e-mail: *
nazwę firmy:
Anti-spam: * 1 + 1 =