Ankieta wprowadzająca to zajęć |
Umowa handlowa / kontrakt handlowy w krajach arabskich |
- różnice i podobieństwa
- znaczenie
- właściwe zrozumienie i konsekwencje
- język kontraktu oraz prawo właściwe dla kontraktu handlowego
- konstrukcja kontraktu handlowego oraz klauzule zabezpieczające i ich analiza
- strony umowy (arabski partner umowy) - weryfikacja
- najczęściej spotykane błędy w kontraktach handlowych zawieranych z partnerami arabskimi
|
Rodzaje umów handlowych oraz ich wzory |
- oferta jako element umowy handlowej
- umowa przedwstępna
- list intencyjny
|
Rozstrzyganie kwestii spornych wynikających z zawarcia umowy z kontrahentem arabskim |
Kulturowe różnice istotnym elementem komunikacji handlowej i negocjowania umów handlowych z partnerem arabskim |
- elementy kultury
- podstawy komunikacji
- charakterystyczne style negocjacyjne arabskiego kontrahenta
- trening umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych
|
Kontrakt handlowy z arabskim agentem / przedstawicielem handlowym, dystrybutorem |
- szczególne znaczenie i rola agenta / przedstawiciela handlowego w krajach arabskich
- funkcjonowanie na rynkach arabskich poprzez agenta i bez usług agenta
- litera prawa a rzeczywistość
- ochrona agentów / przedstawicieli handlowych przez lokalne prawo
- zakres obowiązków stron kontraktu
- kwestie prowizji i kosztów reprezentacji
- czas obowiązywania kontraktu
- możliwości i warunki wcześniejszego odstąpienia od kontraktu
- badanie arabskiego agenta / przedstawiciela handlowego, dystrybutora oraz weryfikacja jego skuteczności handlowych
- case study: przykłady niekorzystnych kontraktów handlowych oraz ich analiza, wzory korzystnych kontraktów handlowych z dystrybutorem kosmetyków z Emiratów Arabskich oraz przedstawicielem handlowym z Egiptu
|
Renegocjowanie zawartej umowy handlowej |
- podstawy prawne i argumentacja
- metody i taktyki uzyskania akceptacji partnera handlowego
- case study: przykłady renegocjacji umów handlowych z partnerami arabskimi
|
Case study - na podstawie doświadczenia polskiej firmy w kwestiach negocjowania, zawierania i renegocjowania umów handlowych z partnerami arabskimi
|
W trakcie zajęć przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch. |