seminarium szkoleniowe:
Skuteczne Strategie Eksportowe. |
|||||||||||||||||||||||||||
Czyli, jak podwoić eksport w 3 lata?! | |||||||||||||||||||||||||||
Najlepsze firmy rozwijają swoje działania zdobywając nowe rynki dla swoich dotychczasowych produktów a także wprowadzając z powodzeniem nowe produkty na rynki wewnętrzne i zagraniczne. Managerowie tych firm wiedzą doskonale jak wiele czynników ma wpływ na sukcesy. Ich wiedza i umiejętności pozwalają nie tylko na ciągłe efektywne zwiększanie obrotów z klientami, lecz także na ciągłe zdobywanie nowych rynków i kontrahentów (także zagranicznych). W trakcie seminarium jego uczestnicy otrzymają informacje z rzetelnych źródeł, poparte wieloletnim, sprawdzonym w praktyce doświadczeniem prowadzącego, zebranym na światowych rynkach. Prowadzący, znawca problematyki sprzedaży i eksportu współpracuje od wielu lat w tym obszarze z zachodnioeuropejskimi koncernami. Zostaną omówione najczęstsze trudności występujące podczas działań eksportowych oraz udzielone odpowiedzi na wiele pytań. Co jest ważne?, jak osiągnąć realny i oczekiwany efekt?, jakie metody wykorzystać?, czego nie zbagatelizować? i na co szczególnie zwrócić uwagę?, aby firma rozwijała i sukcesywnie zwiększała eksport tak, by był to proces wielokrotny, a nie jednorazowy i wreszcie wspomagała swój rozwój dzięki i poprzez eksport? Zatem ... |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Program seminarium | |||||||||||||||||||||||||||
Dzień pierwszy - Badania, analiza, strategia | |||||||||||||||||||||||||||
1. Wprowadzenie i cele szkolenia. 2. Fundamentalne kwestie strategiczne. – Dyskusja moderowana. 3. Co rozwijać najpierw? – Test, dyskusja 4. Jak rozwijała się cywilizacja? Konkluzja wstępna! - Case Study 5. Kierunki strategicznego rozwoju - Strategiczne dylematy. 6. Spojrzenie na mapę świata. 7. Świat, Azja, Chiny. - Case Study a. Światowe zasoby – i ich pozyskiwanie. b. Produkcja – i jej lokowanie. c. Innowacyjne technologie – i ich rozwijanie. 8. Rozwijanie przedsiębiorstwa. Główne obszary? 9. Dlaczego eksport? 10. Strategia eksportowa – zasady kreowania. 11. Strategia eksportowa – cechy. 12. Metodyka B-A-T-S dla eksportu. 13. Badania pierwotne (własne). Jak kompleksowa informacja wpływa na podejmowanie decyzji? Ćwiczenia. 14. Analiza wyników. 15. Przygotowania do ekspansji eksportowej. 16. Strategiczny marketing eksportowy – czym jest? |
|||||||||||||||||||||||||||
Dzień drugi – Strategia, taktyka i działania operacyjne | |||||||||||||||||||||||||||
1. Strategia eksportowa i jej tworzenie 2. Taktyka marketingu 4P. Jak wybrać rynki o największym potencjale eksportowym? – Case Study i Ćwiczenia. 3. Taktyka – zawieranie znajomości / pozyskiwanie informacji / wybrane aspekty kulturowe 4. Wybór Strategii zdobywania rynku eksportowego – wybór sektora strategicznego Case Study i Ćwiczenia. 5. Sprzedaż osobista na innych kulturowo rynkach – Ćwiczenia. 6. Koncentracja na celach eksportowych. a. Formuła 200 % w eksporcie. Case Study b. Formuła 1000 % w eksporcie. Case Study 7. Kanały pozyskiwania klientów na rynkach zagranicznych. Case Study 8. Targi, jako jeden z elementów pozyskiwania klientów – przygotowanie. Ćwiczenia. 9. Kontrola wyników realizowanej ekspansji 10. Podsumowanie |
|||||||||||||||||||||||||||
W trakcie seminarium oprócz wykładu i praktycznych ćwiczeń przewidziana jest również sesja pytań i odpowiedzi. | |||||||||||||||||||||||||||
czas trwania seminarium: pierwszy dzień 10.00 - 18.00, drugi dzień 09.00 - 17.00 Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia seminarium szkoleniowego. |
|||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | |||||||||||||||||||||||||||
dr Jerzy Tuszyński – Specjalista od sprzedaży i marketingu strategicznego, badań rynkowych i marketingowych. Praktyk, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing (specjalista i ekspert RIG od rynku niemieckiego, członek nr 1709). Wieloletni praktyk sprzedaży i marketingu, szef firm i działów handlowych z dużym doświadczeniem w kraju i za granicą, w polskich i zagranicznych firmach. Z rynkiem niemieckim związany od roku 1985. W trakcie swojej kariery współpracował miedzy innymi z takimi firmami jak: VOLKSWAGEN BANK, FESTO, SOPRO, ALCAR, Hofmeister und Meinecke, HUMANA, MILUPA, RAS Training und Beratung, DETROY CONSUTLANTS INTERNATIONAL, MERCURI GOLDMANN INTERNATIONALE TRAININGS-ZENTER (Szwajcaria). Ostatnio z niemiecką przemysłową firmą BRABENDER GmbH & Co. KG, jako dyrektor marketingu i doradca zarządu. Jako doradca, konsultant i trener współpracował także z amerykańskim HARVARD Business School Press oraz The Mc Graw-Hill Companies. Obecnie współpracuje również, jako konsultant i trener z Francuskim Instytutem Gospodarki Polska. W codziennej praktyce biznesowej łączy, praktyczne umiejętności zarządzania i sprzedaży z teorią i nauką. |