Skuteczne Strategie Eksportowe. Czyli, jak podwoić eksport w 3 lata?!

Warszawa

20 – 21 wrzesień 2016

seminarium szkoleniowe:

Skuteczne Strategie Eksportowe.
Czyli, jak podwoić eksport w 3 lata?!

Najlepsze firmy rozwijają swoje działania zdobywając nowe rynki dla swoich dotychczasowych produktów a także wprowadzając z powodzeniem nowe produkty na rynki wewnętrzne i zagraniczne. Managerowie tych firm wiedzą doskonale jak wiele czynników ma wpływ na sukcesy. Ich wiedza i umiejętności pozwalają nie tylko na ciągłe efektywne zwiększanie obrotów z klientami, lecz także na ciągłe zdobywanie nowych rynków i kontrahentów (także zagranicznych).

W trakcie seminarium jego uczestnicy otrzymają informacje z rzetelnych źródeł, poparte wieloletnim, sprawdzonym w praktyce doświadczeniem prowadzącego, zebranym na światowych rynkach. Prowadzący, znawca problematyki sprzedaży i eksportu współpracuje od wielu lat w tym obszarze z zachodnioeuropejskimi koncernami. Zostaną omówione najczęstsze trudności występujące podczas działań eksportowych oraz udzielone odpowiedzi na wiele pytań. Co jest ważne?, jak osiągnąć realny i oczekiwany efekt?, jakie metody wykorzystać?, czego nie zbagatelizować? i na co szczególnie zwrócić uwagę?, aby firma rozwijała i sukcesywnie zwiększała eksport tak, by był to proces wielokrotny, a nie jednorazowy i wreszcie wspomagała swój rozwój dzięki i poprzez eksport? Zatem ...

1. sprawdź, czy na pewno dobrze firma przygotowana jest do działań eksportowych, i jak do nich przygotować się właściwie  
2. dowiedz się, jak przygotować strategię sprzedaży oraz działania marketingowe na obcych rynkach  
3. poznaj, jakie działania proeksportowe podejmują zachodnie firmy, aby z sukcesem wejść na zagraniczne rynki  
4. rozpoznaj, jak w oparciu o doświadczenia firm zachodnich, podwoić eksport w ciągu 3 lat  
5. dowiedz się, jakie działania najbardziej efektywnie przyczyniają się do sukcesów w eksporcie  
6. poznaj, jak wyznaczać priorytety, kierunki i wskaźniki opłacalności eksportu  
7. rozpoznaj, jak się przygotowywać i jak określić stan obecny  
8. przekonaj się, czy wiesz, jaki rynek eksportowy (obszarowo i branżowo) kryje największy potencjał dla Twoich produktów/usług  
9. sprawdź, jak utrzymać i sukcesywnie rozbudowywać swoją pozycję na rynku eksportowym  

... i zarezerwuj miejsce już dzisiaj! >>>

Program seminarium
Dzień pierwszy - Badania, analiza, strategia
1.  Wprowadzenie i cele szkolenia.
2.  Fundamentalne kwestie strategiczne. – Dyskusja moderowana.
3.  Co rozwijać najpierw? – Test, dyskusja
4.  Jak rozwijała się cywilizacja? Konkluzja wstępna! - Case Study
5.  Kierunki strategicznego rozwoju - Strategiczne dylematy.
6.  Spojrzenie na mapę świata.
7.  Świat, Azja, Chiny. - Case Study
a.  Światowe zasoby – i ich pozyskiwanie.
b.  Produkcja – i jej lokowanie.
c.  Innowacyjne technologie – i ich rozwijanie.
8.  Rozwijanie przedsiębiorstwa. Główne obszary?
9.  Dlaczego eksport?
10.  Strategia eksportowa – zasady kreowania.
11.  Strategia eksportowa – cechy.
12.  Metodyka B-A-T-S dla eksportu.
13.  Badania pierwotne (własne). Jak kompleksowa informacja wpływa na podejmowanie decyzji? Ćwiczenia.
14.  Analiza wyników.
15.  Przygotowania do ekspansji eksportowej.
16.  Strategiczny marketing eksportowy – czym jest?
Dzień drugi – Strategia, taktyka i działania operacyjne
1.  Strategia eksportowa i jej tworzenie
2.  Taktyka marketingu 4P. Jak wybrać rynki o największym potencjale eksportowym? – Case Study i Ćwiczenia.
3.  Taktyka – zawieranie znajomości / pozyskiwanie informacji / wybrane aspekty kulturowe
4.  Wybór Strategii zdobywania rynku eksportowego – wybór sektora strategicznego Case Study i Ćwiczenia.
5.  Sprzedaż osobista na innych kulturowo rynkach – Ćwiczenia.
6.  Koncentracja na celach eksportowych.
a.  Formuła 200 % w eksporcie. Case Study
b.  Formuła 1000 % w eksporcie. Case Study
7.  Kanały pozyskiwania klientów na rynkach zagranicznych. Case Study
8.  Targi, jako jeden z elementów pozyskiwania klientów – przygotowanie. Ćwiczenia.
9.  Kontrola wyników realizowanej ekspansji
10.  Podsumowanie
W trakcie seminarium oprócz wykładu i praktycznych ćwiczeń przewidziana jest również sesja pytań i odpowiedzi.

czas trwania seminarium: pierwszy dzień 10.00 - 18.00, drugi dzień 09.00 - 17.00
w trakcie przewidziane są krótkie przerwy kawowe oraz lunch

Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia seminarium szkoleniowego.

Prowadzący:
dr Jerzy Tuszyński – Specjalista od sprzedaży i marketingu strategicznego, badań rynkowych i marketingowych.
Praktyk, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing (specjalista i ekspert RIG od rynku niemieckiego, członek nr 1709).

Wieloletni praktyk sprzedaży i marketingu, szef firm i działów handlowych z dużym doświadczeniem w kraju i za granicą, w polskich i zagranicznych firmach.

Z rynkiem niemieckim związany od roku 1985. W trakcie swojej kariery współpracował miedzy innymi z takimi firmami jak: VOLKSWAGEN BANK, FESTO, SOPRO, ALCAR, Hofmeister und Meinecke, HUMANA, MILUPA, RAS Training und Beratung, DETROY CONSUTLANTS INTERNATIONAL, MERCURI GOLDMANN INTERNATIONALE TRAININGS-ZENTER (Szwajcaria).

Ostatnio z niemiecką przemysłową firmą BRABENDER GmbH & Co. KG, jako dyrektor marketingu i doradca zarządu.
Jako doradca, konsultant i trener współpracował także z amerykańskim HARVARD Business School Press oraz The Mc Graw-Hill Companies.
Obecnie współpracuje również, jako konsultant i trener z Francuskim Instytutem Gospodarki Polska.
W codziennej praktyce biznesowej łączy, praktyczne umiejętności zarządzania i sprzedaży z teorią i nauką.

 

kontakt:

tel.: 0048 507 240 529

tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl

nasze serwisy:

newsletter:

aby otrzymywać newsletter AMPE prosimy wpisać:

Subject:
adres e-mail: *
nazwę firmy:
Anti-spam: * 1 + 1 =