Jak zaistnieć i rozwinąć skrzydła na rynku niemieckim?

Warszawa

5 – 6 październik 2016

seminarium szkoleniowe:

Jak zaistnieć i rozwinąć skrzydła na rynku niemieckim i rynkach niemieckich?
 

Najlepsze firmy polskie i światowe rozwijają swoje działania zdobywając niemiecki rynek oraz rynki niemieckojęzyczne dla swoich dotychczasowych produktów a także wprowadzając z powodzeniem na ten rynek nowe produkty. Managerowie tych firm wiedzą doskonale jak wiele czynników ma wpływ na sukcesy na tych rynkach. Ich wiedza i umiejętności pozwalają nie tylko na ciągłe efektywne zwiększanie obrotów z niemieckim klientami, lecz także na ciągłe zdobywanie nowych klientów na rynkach niemieckojęzycznych i rozwijanie na nich swoich skrzydeł.

Uczestnicy spotkania otrzymają informacje z rzetelnych źródeł, poparte wieloletnim, sprawdzonym w praktyce doświadczeniem prowadzącego, zebranym na światowych rynkach. Prowadzący, znawca problematyki sprzedaży i eksportu współpracuje od wielu lat (od 1985 roku) na tym obszarze z wieloma firmami i koncernami.

Zapraszamy na dwudniowe szkolenie połączone z warsztatem w ramach programu Marketingowe Strategie Rozwoju Eksportu

1. Jakie działania najbardziej efektywnie przyczyniają się do sukcesów w eksporcie do Niemiec i rynki niemieckie?  
2. Czy iść na żywioł czy przygotować się do ekspansji działań eksportowych?  
3. Jak się przygotowywać do eksportu na rynki niemieckojęzyczne?  
4. Jak określić swój stan obecny?  
5. Czy wiesz, co tak naprawdę sprzedajesz?  
6. Czy wiesz, jaki rynek eksportowy w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii (obszarowo i branżowo) kryje największy potencjał dla Twoich produktów/usług?  
7. Jak wyznaczać priorytety, kierunki i wskaźniki opłacalności eksportu do Niemiec, Austrii i Szwajcarii?  
8. Jak utrzymać i sukcesywnie rozbudowywać swoją pozycję na rynkach niemieckojęzycznych?  

... i zarezerwuj miejsce już dzisiaj! >>>

Program seminarium
Dzień pierwszy - Rozważenie wyboru, wejście, marketing
1. Problematyka zwiększania eksportu
1. Dlaczego do Niemiec i / czy rynki niemieckojęzyczne? Czy rynek niemiecki jest wystarczająco atrakcyjny?
2. Pozycja polskich przedsiębiorstw w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
3. Polskie produkty i ich zbyt w Niemczech oraz na rynkach niemieckich
4. Czy jesteś gotowy do wejścia na rynki niemieckie czy tylko na niemiecki rynek?
2. Czy badania marketingowe rynku są potrzebne?
1. Sprzedaż i problematyka dopuszczenia do sprzedaży na obszarze Unii Europejskiej
a. Ujednolicony obszar
b. Uznawanie wzajemne przepisów
c. Sprzedaż produktów i związane z tym obowiązki
2. Oznaczanie jakości
3. Wejście na rynek – forma i kanały dystrybucji
4. Zatrudnianie pracowników do działu sprzedaży w Niemczech, Austrii i Szwajcarii
3. Marketing
1. Rynek – Badanie rynku
2. Strona Internetowa – ważne kwestie
3. Zaangażowanie w zrzeszenia i organizacje przedsiębiorców
4. Media i korzyści z kontaktu z nimi
4. Kanały dystrybucji
1. Pośrednicy - dystrybucja przez pośredników
a. Przedstawiciele handlowi
b. Targi / Wystawy
c. Hurtownicy
d. Importerzy
e. Autoryzowani dealerzy
2. Bezpośrednia sprzedaż konsumentowi
a. Sprzedaż własna – własny punkt
b. Sklep internetowy
c. Katalog – sprzedaż wysyłkowa
d. Sprzedaż telefoniczna - Telemarketing
Dzień drugi - Kanały dystrybucji, różnice kulturowe, strategie, dane branżowe
5. Kanały dystrybucji c.d.
3. Pozyskiwanie nowych klientów
a. Klient – Jaki jest mój klient docelowy?
b. Jak pozyskać właściwe dane teleadresowe?
c. Nawiązanie pierwszego kontaktu
d. Retencja klientów
e. Zapytania – pierwszy kontakt poprzez zapytania klientów
4. Sprzedaż - proces sprzedaży na rynkach niemieckich
a. Rozmowa sprzedaży – prezentacja handlowa
b. Przygotowanie i forma oferty handlowej
c. Follow up – postępowanie po wysłaniu oferty – obserwowanie reakcji
d. Sprzedaż poprzez targi
6. Różnice kulturowe
1. Kultura pracy w Niemczech i na rynkach niemieckich
2. Komunikowanie się
a. Komunikowanie się w handlu
b. Prezentacja
3. Negocjacje handlowe w Niemczech oraz na rynkach niemieckich
4. Jak postępować z niemieckim partnerem handlowym – ważne wskazówki praktyczne
5. Branżowe dane kontaktowe
7. Informacje o fundamentalnych strategiach i taktykach wchodzenia na rynek niemiecki, austriacki i szwajcarski
 
W trakcie seminarium oprócz wykładu i praktycznych ćwiczeń przewidziana jest również sesja pytań i odpowiedzi.

czas trwania seminarium: pierwszy dzień 10.00 - 17.00, drugi dzień 09.00 - 16.00
w trakcie przewidziane są krótkie przerwy kawowe oraz lunch

Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia seminarium szkoleniowego.

Prowadzący:
dr Jerzy Tuszyński – Specjalista od sprzedaży i marketingu strategicznego, badań rynkowych i marketingowych.
Praktyk, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing (specjalista i ekspert RIG od rynku niemieckiego, członek nr 1709).

Wieloletni praktyk sprzedaży i marketingu, szef firm i działów handlowych z dużym doświadczeniem w kraju i za granicą, w polskich i zagranicznych firmach.

Z rynkiem niemieckim związany od roku 1985. W trakcie swojej kariery współpracował miedzy innymi z takimi firmami jak: VOLKSWAGEN BANK, FESTO, SOPRO, ALCAR, Hofmeister und Meinecke, HUMANA, MILUPA, RAS Training und Beratung, DETROY CONSUTLANTS INTERNATIONAL, MERCURI GOLDMANN INTERNATIONALE TRAININGS-ZENTER (Szwajcaria).

Ostatnio z niemiecką przemysłową firmą BRABENDER GmbH & Co. KG, jako dyrektor marketingu i doradca zarządu.
Jako doradca, konsultant i trener współpracował także z amerykańskim HARVARD Business School Press oraz The Mc Graw-Hill Companies.
Obecnie współpracuje również, jako konsultant i trener z Francuskim Instytutem Gospodarki Polska.
W codziennej praktyce biznesowej łączy, praktyczne umiejętności zarządzania i sprzedaży z teorią i nauką.

 

kontakt:

tel.: 0048 507 240 529

tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl

nasze serwisy:

newsletter:

aby otrzymywać newsletter AMPE prosimy wpisać:

Subject:
adres e-mail: *
nazwę firmy:
Anti-spam: * 1 + 1 =