seminarium szkoleniowe:
Jak zaistnieć i rozwinąć skrzydła na rynku niemieckim i rynkach niemieckich? |
||||||||||||||||||||||||
Najlepsze firmy polskie i światowe rozwijają swoje działania zdobywając niemiecki rynek oraz rynki niemieckojęzyczne dla swoich dotychczasowych produktów a także wprowadzając z powodzeniem na ten rynek nowe produkty. Managerowie tych firm wiedzą doskonale jak wiele czynników ma wpływ na sukcesy na tych rynkach. Ich wiedza i umiejętności pozwalają nie tylko na ciągłe efektywne zwiększanie obrotów z niemieckim klientami, lecz także na ciągłe zdobywanie nowych klientów na rynkach niemieckojęzycznych i rozwijanie na nich swoich skrzydeł. Uczestnicy spotkania otrzymają informacje z rzetelnych źródeł, poparte wieloletnim, sprawdzonym w praktyce doświadczeniem prowadzącego, zebranym na światowych rynkach. Prowadzący, znawca problematyki sprzedaży i eksportu współpracuje od wielu lat (od 1985 roku) na tym obszarze z wieloma firmami i koncernami. Zapraszamy na dwudniowe szkolenie połączone z warsztatem w ramach programu Marketingowe Strategie Rozwoju Eksportu |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Program seminarium | ||||||||||||||||||||||||
Dzień pierwszy - Rozważenie wyboru, wejście, marketing | ||||||||||||||||||||||||
1. Problematyka zwiększania eksportu | ||||||||||||||||||||||||
1. Dlaczego do Niemiec i / czy rynki niemieckojęzyczne? Czy rynek niemiecki jest wystarczająco atrakcyjny? 2. Pozycja polskich przedsiębiorstw w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. 3. Polskie produkty i ich zbyt w Niemczech oraz na rynkach niemieckich 4. Czy jesteś gotowy do wejścia na rynki niemieckie czy tylko na niemiecki rynek? |
||||||||||||||||||||||||
2. Czy badania marketingowe rynku są potrzebne? | ||||||||||||||||||||||||
1. Sprzedaż i problematyka dopuszczenia do sprzedaży na obszarze Unii Europejskiej a. Ujednolicony obszar b. Uznawanie wzajemne przepisów c. Sprzedaż produktów i związane z tym obowiązki 2. Oznaczanie jakości 3. Wejście na rynek – forma i kanały dystrybucji 4. Zatrudnianie pracowników do działu sprzedaży w Niemczech, Austrii i Szwajcarii |
||||||||||||||||||||||||
3. Marketing | ||||||||||||||||||||||||
1. Rynek – Badanie rynku 2. Strona Internetowa – ważne kwestie 3. Zaangażowanie w zrzeszenia i organizacje przedsiębiorców 4. Media i korzyści z kontaktu z nimi |
||||||||||||||||||||||||
4. Kanały dystrybucji | ||||||||||||||||||||||||
1. Pośrednicy - dystrybucja przez pośredników a. Przedstawiciele handlowi b. Targi / Wystawy c. Hurtownicy d. Importerzy e. Autoryzowani dealerzy 2. Bezpośrednia sprzedaż konsumentowi a. Sprzedaż własna – własny punkt b. Sklep internetowy c. Katalog – sprzedaż wysyłkowa d. Sprzedaż telefoniczna - Telemarketing |
||||||||||||||||||||||||
Dzień drugi - Kanały dystrybucji, różnice kulturowe, strategie, dane branżowe | ||||||||||||||||||||||||
5. Kanały dystrybucji c.d. | ||||||||||||||||||||||||
3. Pozyskiwanie nowych klientów a. Klient – Jaki jest mój klient docelowy? b. Jak pozyskać właściwe dane teleadresowe? c. Nawiązanie pierwszego kontaktu d. Retencja klientów e. Zapytania – pierwszy kontakt poprzez zapytania klientów 4. Sprzedaż - proces sprzedaży na rynkach niemieckich a. Rozmowa sprzedaży – prezentacja handlowa b. Przygotowanie i forma oferty handlowej c. Follow up – postępowanie po wysłaniu oferty – obserwowanie reakcji d. Sprzedaż poprzez targi |
||||||||||||||||||||||||
6. Różnice kulturowe | ||||||||||||||||||||||||
1. Kultura pracy w Niemczech i na rynkach niemieckich 2. Komunikowanie się a. Komunikowanie się w handlu b. Prezentacja 3. Negocjacje handlowe w Niemczech oraz na rynkach niemieckich 4. Jak postępować z niemieckim partnerem handlowym – ważne wskazówki praktyczne 5. Branżowe dane kontaktowe |
||||||||||||||||||||||||
7. Informacje o fundamentalnych strategiach i taktykach wchodzenia na rynek niemiecki, austriacki i szwajcarski |
||||||||||||||||||||||||
W trakcie seminarium oprócz wykładu i praktycznych ćwiczeń przewidziana jest również sesja pytań i odpowiedzi. | ||||||||||||||||||||||||
czas trwania seminarium: pierwszy dzień 10.00 - 17.00, drugi dzień 09.00 - 16.00 Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia seminarium szkoleniowego. |
||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | ||||||||||||||||||||||||
dr Jerzy Tuszyński – Specjalista od sprzedaży i marketingu strategicznego, badań rynkowych i marketingowych. Praktyk, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing (specjalista i ekspert RIG od rynku niemieckiego, członek nr 1709). Wieloletni praktyk sprzedaży i marketingu, szef firm i działów handlowych z dużym doświadczeniem w kraju i za granicą, w polskich i zagranicznych firmach. Z rynkiem niemieckim związany od roku 1985. W trakcie swojej kariery współpracował miedzy innymi z takimi firmami jak: VOLKSWAGEN BANK, FESTO, SOPRO, ALCAR, Hofmeister und Meinecke, HUMANA, MILUPA, RAS Training und Beratung, DETROY CONSUTLANTS INTERNATIONAL, MERCURI GOLDMANN INTERNATIONALE TRAININGS-ZENTER (Szwajcaria). Ostatnio z niemiecką przemysłową firmą BRABENDER GmbH & Co. KG, jako dyrektor marketingu i doradca zarządu. Jako doradca, konsultant i trener współpracował także z amerykańskim HARVARD Business School Press oraz The Mc Graw-Hill Companies. Obecnie współpracuje również, jako konsultant i trener z Francuskim Instytutem Gospodarki Polska. W codziennej praktyce biznesowej łączy, praktyczne umiejętności zarządzania i sprzedaży z teorią i nauką. |