Polacy podbijają Bliski Wschód

Tak wynika z danych GUS. I nie jest to spowodowane niską bazą, bo już w 2012 r. eksport na Bliski Wschód był całkiem spory – wysłaliśmy do ZEA więcej niż do Grecji czy Portugalii – podkreśla "Puls Biznesu".

Ostatni kryzys przekonał polskie firmy, że nie warto stawiać tylko na jednego konia: UE, a warto szukać nowych, nieodkrytych dotąd rynków zbytu – wskazuje główny ekonomista BGK Tomasz Kaczor.

A, jak wyjaśnia, dla takich firm Bliski Wschód jest świetną propozycją: to bogate kraje, szybko się rozwijające i dość bliskie geograficznie.

I wszystko wskazuje, że znaczenie tych rynków dla polskiej gospodarki będzie dalej szybko rosło.

Dziś to bowiem najpopularniejszy kierunek ekspansji dla polskiego biznesu – wynika z badania firmy Akcenta, zajmującej się obsługą transakcji walutowych przedsiębiorstw. Aż 37 proc. przebadanych szefów firm wskazuje, że jeśli będzie szukać partnerów handlowych na nowych rynkach, będą to właśnie kraje arabskie.

źródło: Forbes (link)

kontakt:

tel.: 0048 507 240 529

tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl

nasze serwisy:

newsletter:

aby otrzymywać newsletter AMPE prosimy wpisać:

Subject:
adres e-mail: *
nazwę firmy:
Anti-spam: * 1 + 1 =